راهنمای کامل خرید کاور و قاب گوشی های موبایل
نوشته شده توسط : perestije

راهنمای کامل خرید کاور و قاب گوشی های موبایل

نسل حاضر گوشی های موبایل از انواع مدل های گران قیمت و بسیار حساس هستند و از نظر مکانیکی ممکن است به صفحه نمایش و بدنه آنها ضربه بخورد و آسیب ببینند. چنین خساراتی ضرر و زیان زیادی به همراه می آورد، به خصوص اگر جبران ناپذیر باشد. از همه مهم تر اینکه، استفاده روزمره می تواند روی گوشی رد بگذارد و زیبایی گوشی را از بین ببرد. برای جلوگیری از این موارد ناخوشایند، کاربران ترجیح می دهند برای موبایل های خود از کاور و یا قاب گوشی استفاده کنند. استفاده از چنین ابزارهایی نه تنها از گوشی محافظت می نماید، بلکه همچنین نوعی زیبایی به گوشی می دهد. در اینجا راهنمایی به شما ارائه می دهیم تا بدین وسیله بدانید، چه مدلی را انتخاب کنید.

تاریخچه قاب گوشی

اولین گوشی موبایل در دهه 1980 ساخته شد. خرید تلفن در این زمان، آن قدر گران بود که فقط پولدارها می توانستند گوشی موبایل داشته باشند. ارزان ترین موبایل ها آن زمان 3 هزار دلار بود، در حالی که گران ترین نمونه های آنها گاه تا 10 هزار دلار هم می رسید. تولیدکنندگان می خواستند با تضمین عمر خوب این گوشی ها، تجربه کاربری خوبی در اختیار مشتریانشان بگذارند.

خطرات قاب گوشی

هنگامی که گوشی های لمسی در اواخر دهه اول قرن بیست و یکم به بازار آمدند، درخواست برای قاب گوشی به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافت. ورود آیفون اپل به بازار در سال 2007، این درخواست ها را فزونی بخشید. آنهایی که گوشی موبایل می خریدند، می بایست حسابی مراقب گوشی خود می بودند تا به صفحه نمایش آن صدمه وارد نشود. بسیاری از کاربران در فروشگاه های اپل به دنبال تعویض صفحه نمایش گوشی های آسیب دیده خود بودند. استفاده از کاور و قاب بعدها بیشتر شد و به برندهای دیگر همچون سامسونگ، موتورولا و بلک بری نیز سرایت کرد.

چگونه یک قاب مناسب برای گوشی موبایل خود بخریم

در سراسر دنیا بیش از 4 میلیارد نفر گوشی موبایل دارند و هر یک نیاز به قاب گوشی دارند تا از آن در برابر ضربه محافظت شود. این امر باعث گسترش محصولات غیرقابل تشخیصی در بازار شده که هر یک دارای کیفیت ها و قیمت های گوناگون هستند. برخی از این قاب ها بدون نام برند هستند، در حالی که بعضی دیگر، نام هایی همچون اپل، سامسونگ، مایکروسافت، HTC و یا موارد دیگر را با خود دارند. این تنوع بسیار زیاد باعث می شود که کاربران چاره ای نداشته باشند جز اینکه فاکتورهای مختلفی را پیش از خرید یک قاب گوشی به خصوص در نظر بگیرند.

تشخیص مناسب ترین قاب گوشی

کاور و قاب گوشی های مختلف در اندازه، فرم و با قابلیت های متفاوتی به بازار ارائه شده اند. برخی از انواع قاب گوشی تنها برای زیبایی هستند، در حالی که برخی دیگر بیشترین میزان محافظت از گوشی را در برابر ضربه های مکانیکی به عمل می آورند. در اینجا به دسته های عمده کاور و قاب گوشی بسته به عملکرد و نوع طراحی آنها اشاره می کنیم

قاب گوشی ژله ای

قاب های ژله ای از کناره ها و پشت گوشی محافظت می کنند و دسترسی به صفحه نمایش گوشی با آنها ساده است. این نوع قاب ها از پلاستیک سخت ساخته شده و در برابر فشارهای مکانیکی حداقلی مقاوم است. کاری به طراحی گوشی ندارد و محدودیتی برای دسترسی به دگمه های گوشی ایجاد نمی نماید. اما، قاب های مدل ژله ای از صفحه نمایش محافظت نمی کنند. اگر احیاناً گوشی از دست افراد بیفتد، ممکن است به صفحه اش آسیب وارد شود.

قاب گوشی نوع بامپر

قاب های گوشی بامپر دور لبه های گوشی را می گیرند و از نوارهای باریک لاستیکی ساخته شده اند که در برابر ضربه مقاومت دارند. دسترسی راحت به گوشی را تسهیل می کنند و طراحی آن را دچار مشکل و یا اندازه آن را حجیم تر نمی کنند. درست مانند قاب های ژله ای، محافظت کمی برای صفحه گوشی دارند و در صورت افتادن گوشی به زمین ممکن است به صفحه آن آسیب وارد شود.

قاب گوشی پوستی

انواع قاب گوشی پوستی از جنس سیلیکون و یا لاستیک ونیل هستند. آنها دور قسمت خارجی گوشی را می گیرند، اما صفحه نمایش را نمی پوشانند. این مدل ها معمول ترین انواع قاب گوشی هستند. مزیت آنها این است که مشکلی برای طراحی و یا ظاهر گوشی ایجاد نمی کنند. قاب های گوشی پوستی همچنین باعث می شوند تا گرفتن گوشی راحت تر شود، چرا که از جنس لاستیک سیلیکونی هستند. یکی از نقاط ضعف این قاب ها آن است که از صفحه گوشی محافظت نمی کنند و نمی توانند جلوی خسارات ناشی از افتادن روی زمین را بگیرند.

محافظ صفحه گوشی

محافظ صفحه گوشی از جنس پلی اورتان هستند که به صفحه گوشی می چسبند. در حالی که در واقع قاب به حساب نمی آیند، اما در عین حال محافظت بالایی از صفحه گوشی در برابر خراش به عمل می آورند. آنها همچنین ارزان هستند و ساده می توان تعویض شان کرد. اما، از بدنه گوشی محافظت نمی کنند. برای محافظت حداکثری از محافظ صفحه و قاب همزمان استفاده کنید.

قاب گوشی محافظتی

قاب های گوشی محافظتی، داخل شان از جنس پلی اورتان نرم و قسمت خارجی آنها پلی کربنات سخت است. این امر باعث می شود که قاب گوشی بسیار سخت شود و جلوی حجم زیادی از ضربه را بگیرد و در نتیجه هنگام افتادن از ارتفاع سه متری هیچ اتفاقی برای گوشی پیش نمی آید. بسیاری از قاب های گوشی محافظتی دارای محافظ صفحه نمایش داخلی هستند که کاملاً گوشی را در بر می گیرد. همچنین مدل هایی وجود دارد که در برابر آب هم مقاوم هستند و در صورت افتادن در آب با عمق دو متری هیچ اتفاقی برایشان نمی افتد. قاب گوشی محافظتی گزینه ای ایده آل برای کسانی است که کارشان در محیط های بیرونی است و فعالیت های بدنی زیادی دارند. نقطه ضعف اصلی این قاب ها آن است که وزن زیادی دارند و حجیم هستند و همین امر باعث می شود تا حمل گوشی سخت شود.

آرم بند گوشی اسپورت

با آرم بندهای محافظ گوشی کاربران می توانند هنگامی که در بیرون از منزل کار می کنند یا مشغول فعالیت های سخت هستند، گوشی ها را به دور بازوهای خود ببندند. مواد مورد استفاده در این آرم بندها شامل سیلیکون، لاستیک و پارچه است. با آنها کاربران هنگام فعالیت های سخت به گوشی های خود دسترسی ساده ای دارند. این قاب ها بیرون از باشگاه های ورزشی عجیب و غریب به نظر می رسند. برای مثال، هنگام جلسات کاری نمی توان آنها را با خود برد.

انواع قاب گوشی از نوع Holster، Pouch و یا کمری

این قاب ها فضای نگهداری خوبی برای گوشی هستند و دسترسی به موبایل ساده است و جای حرکت دارند. Holster و Pouch به کمربند افراد متصل می شوند. آنها را می توان با مواد اولیه مختلف از جمله پلاستیک سخت، پارچه نایلونی، کرباس و یا چرم پیدا کرد. بسیاری از گوشی های بزرگ تر به سادگی در جیب جا نمی شوند و در نتیجه این مدل قاب ها گزینه ای بسیار مناسب هستند.

قاب گوشی کیفی

قاب های گوشی تاشو و یا کیفی قسمت جلو و عقب گوشی را می پوشانند. کاربر می تواند قسمت جلوی این قاب ها را به شکل تاشو باز کند و بعد به صفحه گوشی اش دسترسی یابد. میزان بالایی از محافظت را برای گوشی، بدنه و صفحه آن به همراه می آورند. برخی از مدل های کیفی حتی دارای قسمتی برای نگهداری پول و کارت های عابربانک هستند. برخی دیگر هم داخل خود آینه دارند و خانم ها می توانند از آن استفاده نمایند. این قاب ها وزن و حجم گوشی را افزایش می دهند و طراحی آن را از چشم ها پنهان می کنند.

مواد معمول در ساخت قاب های گوشی

  • پلاستیک سخت – این نوع مواد محبوب ترین نوع برای ساخت قاب های گوشی است. میزان محافظت زیادی از بدنه گوشی به عمل می آورند و قیمت مناسبی دارند. به هر شکلی می توان آنها را درآورد و وزنشان هم کم است.
  • فلزی – قاب های قالب فلزی بسیار سخت هستند و بیشترین محافظت را در برابر افتادن گوشی به عمل می آورند. انواع این قاب ها شامل مدل های تاشو و محافظتی بسیار مقاوم هستند. نقطه ضعف این قاب ها آن است که فلز تشکیل دهنده آنها گران در می آید و وزن بسیار بالایی نیز دارند.
  • پارچه یا الیاف – این نوع مواد معمولاً در قاب های Pouch و یا Holster دیده می شوند. قابل شستشو هستند و می توان به اندازه، شکل و طراحی های مختلف آنها را در آورد.
  • لاستیکی – قاب گوشی لاستیکی بسیار بادوام و ارزان است. آنها همچنین به خوبی در دست جای می گیرند. لاستیک ماده مورد استفاده در بسیاری از قاب های بامپر، پوستی و اسپورت است.
  • سیلیکون – قاب گوشی سیلیکونی معمولاً بادوام و به صرفه است. این نوع مواد معمولاً در قاب های نوع پوستی یافت می شوند و در بسیاری از قاب های گوشی و کاورها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • چرم – قاب های چرم اصل میزان محافظت بسیار بالایی ارائه می دهند و بسیار زیبا هستند. اما قیمت بالایی دارند.
  • چرم صنعتی (PU) – این نوع مواد جایگزین ارزان تر و بادوام تر برای چرم طبیعی به شمار می روند و در میان مواد بسیار مرسوم برای ساخت قاب موبایل قرار دارند. اما، زیبایی و حرفه ای بودن ظاهر چرم طبیعی را ندارند.
  • پلی کربنات – این نوع مواد محکم و سخت هستند و حالتی شفاف دارند و به راحتی می توان آنها را به اشکال مختلف درآورد.
  • پلی اورتان ترموپلاستیک – این نوع مواد ترکیبی از سیلیکون نرم و پلاستیک سخت است. این مواد دوام بسیار بالایی دارند و هنگام لمس نرم هستند و راحت در دست جا می گیرند. نکته مثبت دیگر در مورد آنها این است که به سادگی در جیب می روند و راحت هم در می آیند و اصلاً گیر نمی کنند.

اشتباهاتی که هنگام خرید قاب موبایل باید از آنها اجتناب کرد

خریداران باید ابتدا مدل گوشی خود را بررسی کنند تا قاب مناسب آن مدل را خریداری کنند. کاربران کاوری را انتخاب نمایند که خوب از گوشی محافظت به عمل آورد. این کاور باید حداقل حفاظت در برابر ضربه های مکانیکی و شرایط محیطی ناخوشایند را حاصل کند.

خریداران هنگام خرید باید محیط کاری و یا سبک زندگی خود را در نظر داشته باشند – کسی که در یک محل ساخت و ساز ساختمان کار می کند ممکن است قاب متفاوتی در مقایسه با کسی بخواهد که در محیطی اداری کار می کند.

 

نکته نهایی

قاب گوشی یکی از موارد لازم برای کسانی است که می خواهند گوشی بخرند. گوشی هایی همچون آیفون و سامسونگ گلکسی صفحه نمایش شکننده ای دارند و باید از آنها حفاظت کرد. هنگام انتخاب یک قاب، خریداران باید به اندازه و شکل گوشی ها، قابلیت های قاب و همین طور نوع مواد مورد استفاده در آن دقت کنند. یک قاب خوب باید بادوام و به صرفه باشد و بیشترین محافظت را از گوشی به عمل آورد.





:: برچسب‌ها: تاریخچه قاب گوشی , راهنمای کامل خرید کاور و قاب گوشی های موبایل , خطرات قاب گوشی , کاور و قاب , فروشگاه های اپل , کاور , قاب , یک قاب مناسب برای گوشی , کاور و قاب گوشی , محافظت از گوشی , کاور و قاب گوشی , قاب گوشی ژله ای , قاب گوشی نوع بامپر , قاب های ژله ای , قاب گوشی پوستی , محافظ صفحه گوشی , قاب گوشی محافظتی , آرم بند گوشی اسپورت , قاب گوشی کیفی , مواد معمول در ساخت قاب های گوشی , آیفون , سامسونگ , گلکسی , قابلیت های قاب ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: